onsdag 28. september 2011

Bruk av biblioteket

Jeg har nå vært her på Lille Alexandria i snart to måneder, og må si jeg er positivt overrasket over aktiviteten i skolebiblioteket. Både lærere og elever bruker det hyppig, og det er jeg kjempeglad for! Jeg er også veldig fornøyd med å ha fjernet spiseforbudet i biblioteket. Jeg tror at det har bidratt til at elevene oppholder seg her lengre tid av gangen og jeg håper at dette skiltet aldri skal opp igjen.......


........men at vi heller beholder dette nye: 



For meg ser det ut til at det å ha mulighet til å spise og drikke her, gjør at biblioteket blir brukt over lengre tid enn det ville blitt ved å opprettholde forbudet.

Litt søl har det nok blitt, men brorparten av elevene er flinke til å holde orden. Så lenge vi klarer å holde det ryddig, unngår vi at forbudet kommer tilbake. Derfor oppfordrer jeg alle til å hjelpe til med å fjerne søppel -  ihvertfall sitt eget!

Jeg håper at dere vil fortsette å komme til meg her på Lille Alexandria, enten det er for å jobbe med skolearbeid, lese, søke etter informasjon, sitte å skravle, være på Facebook, Utube eller synge (!) etc , låne, levere, bytte eller andre ting. Jeg elsker å ha litt liv rundt meg - og det har jeg hatt her til nå! Dere er en kjempefin gjeng!

Hege

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Skrive ut

Skrive ut på skolen

Jeg får stadig spørsmål om hvordan man skriver ut på skolen. På oppslagstavlen ved printeren i biblioteket henger det en plakat som heter Sk...