fredag 11. november 2011

Vinterstengt

av Jørn Lier Horst
I dag har jeg fått Vinterstengt av Jørn Lier Horst her på Lille Alexandria, en bok jeg antar at mange vil låne i nærmeste fremtid.

Forfatteren, som utga sin første kriminalroman i 2004, arbeider til daglig som etterforskningsleder i Vestfold politidistrikt. Det betyr at han  har et godt innblikk i hvordan etterforskning foregår, hvilket bidrar til at han klarer å gi svært realistiske fremstillinger i sine romaner. Jeg synes  at Horst til nå har skrevet krimromaner som er underholdende og lettleste og gleder meg til å lese Vinterstengt som jeg håper  vil være like fengende som de andre jeg har lest av ham. Du kan selvsagt låne boken her på Lille Alexandria.

VINTERSTENGT
Baksidetekst:
Høsttåken ligger tett over kystlandskapet, og hyttene står med blinde vinduer mot den blygrå sjøen. Ove Bakkerud skal ha en siste rolig helg på sommerstedet før vinterstengningen. Men han kommer frem til en hytte i kaos, herjet av innbruddstyver. Og på nabohytta: en mann mishandlet til døde.
Politiførstebetjent William Wisting har sett groteske drap før. Men desperasjonen han er vitne til i Stavern denne høsten, er ny for ham. Som om noen har alt å vinne, og veldig lite å tape. Derfor er det mot hans vilje at datteren Line slår seg ned i en hytte ute i havgapet. Uroen blir ikke mindre etter hvert som de finner flere ille tilredte lik i den forlatte skjærgården. Og fra himmelen faller det døde spurver (kilde: Gyldendal).


I tillegg til Vinterstengt har vi også følgende bøker av Jørn Lier Horst her på Lille Alexandria:
  • Kriminalteknikk – faktabok om politiarbeid for barn og unge (2008)
  • Nattmannen – kriminalroman (2009)
  • Bunnfall – kriminalroman (2010)

I tillegg til disse har Horst gitt ut:
  • Nøkkelvitnet – kriminalroman (2004)
  • Felicia forsvant – kriminalroman (2005)
  • Når havet stilner – kriminalroman (2006)
  • Den eneste ene – kriminalroman (2007)
  • Kodenavn Hunter: dobbeltspill – actionthriller basert på tv-serien Kodenavn Hunter (2008)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Skrive ut

Skrive ut på skolen

Jeg får stadig spørsmål om hvordan man skriver ut på skolen. På oppslagstavlen ved printeren i biblioteket henger det en plakat som heter Sk...