mandag 27. august 2012

La meg synge deg stille sanger

Jeg er nettopp ferdig med boken "La meg synge deg stille sanger" av Linda Olsson, og sitter igjen med en følelse av savn. Jeg hørte den som lydbok, og ble rett og slett litt trist over at den var ferdig. Boken handler om den 30 år gamle forfatteren Veronica som flytter på landet for å skrive en bok. Der blir hun kjent med naboen Astrid, en gammel dame som  kalles "heksa" på bygda. De to kvinnene treffes og vi blir vitne til et gryende vennskap der de to kvinnene forteller hverandre sin historie - historier fyllt med gleder, sorger og tap.

Selve historien er god, uten de store opp og nedturene. Likevel, det er noe med stemningen, roen, gledene og sorgene som beskrives i boken som er veldig betagende og fascinerende. Historien fanget meg nesten umiddelbart etter at jeg begynte på boken, og jeg ble værende i dens verden helt til siste slutt. "La meg synge deg stille sanger" er rett og slett en vakker historie som gir atspredelse fra hverdagen, en bok som absolutt er verdt alle sine ord. Jeg anbefaler den på det sterkeste!

Jeg har dessverre ikke lydboken her på Lille Alexandria, men du kan låne den trykte utgaven. sjekk om den er ledig her

Hege

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Skrive ut

Skrive ut på skolen

Jeg får stadig spørsmål om hvordan man skriver ut på skolen. På oppslagstavlen ved printeren i biblioteket henger det en plakat som heter Sk...