fredag 6. desember 2013

Arne & Carlos

Hei folkens!
I går var jeg på hobbykveld med julestemning hos Cappelen Damm. Der holdt den norsk/svenske designduoen Arne Nerjordet og Carlos Zachrison et utrolig inspirerende foredrag om hvordan de arbeider og hvordan de finner frem til ulike mønstre og design. Disse gutta var kjempeartige å høre på - de snakker på en jordnær måte, med masse humor og tydelig entusiasme for det de driver med.

Gutta designer både klær, leketøy og pyntegjenstander, og har gitt ut hele seks strikke-bøker! Produktene og bøkene deres er svært populære og har solgt godt både her i Norge og i utlandet. Spesielt populære er julekulene deres som ble en braksuksess da de ble lansert.



Har dere lyst til å strikke julekuler, kan dere gjerne komme og låne boken. Grunnoppskriften er enkel og kan varieres i 55 forskjellige mønstere av ulik vanskelighetsgrad - og kanskje inspirere til å lage et eget mønster også. Er du ikke helt trygg på strikkeferdighetene, kan jeg selvsagt hjelpe deg i gang! Se her om boken er ledig.

og så: litt skrytebilder










selfie foran duoen (barnslig jeg ?!?)




Veldig artig!

Nå har jeg lyst til å prøve å få gutta hit til Rosenvilde - det hadde vært kult eller hva? Jeg vet de er veldig opptatt, men den som ikke prøver får ihvertfall ikke til noe.


Hege

og helt til slutt: Krembildet til Sylvia!
 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Skrive ut

Skrive ut på skolen

Jeg får stadig spørsmål om hvordan man skriver ut på skolen. På oppslagstavlen ved printeren i biblioteket henger det en plakat som heter Sk...