fredag 31. mars 2017

Press Reader

Hei!

I dag vil jeg minne alle om at vi på skolen har fri tilgang til Press Reader som lar deg lese  aviser fra mer enn 100 land på nettbrett, smarttelefon eller pc. Tjenesten gir oss tilgang til over 2700 aviser og 1800 tidsskrifter på 60 forskjellige språk. Avisene og tidsskriftene kan leses på bibliotekets pc`er, din egen pc mens du er på skolen eller lastes ned til eget nettbrett/smarttelefon og tas med hjem.

lenke til tjenesten

og til brukerveiledning

Denne tjenesten vil jeg anbefale på det sterkeste! Tenk, fri tilgang til et utall av aviser og magasiner. Dette kan dere bruke både i skolesammenheng og til fritidslesning. Jeg vet at det er endel som bruker det allerede og det er supert - så til dere som enda ikke har prøvd: ta en kikk, jeg er ganske sikker på at dere vil bli positivt overrasket :)

Hege

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Skrive ut

Skrive ut på skolen

Jeg får stadig spørsmål om hvordan man skriver ut på skolen. På oppslagstavlen ved printeren i biblioteket henger det en plakat som heter Sk...