fredag 29. september 2017

Hva forskes det på her?

Brille
Hva forskes det på her? og andre ting du ikke visste at du lurte på


Heisan!
Mange av oss har sett "Brille" ledet av Harald Eia på TV. Et program som stiller utallige spørsmål og tar for seg like mange emner. Jeg synes det er veldig underholdende, og får stadig svar på spørsmål som jeg egentlig ikke visste at jeg lurte på.

Nå har jeg fått denne boken i biblioteket - skrevet av Harald Eia og Ole-Martin Ihle. Konseptet er likt som i tv-programmet. Ulike temaer og undertemaer belyses og vi får vite en hel haug nyttige og unyttige fakta som for eksempel hvorfor vi får kviser, hvordan basketballspillere klarer å "henge" i luften og hvorfor bergensdialekten er fri for hunkjønnsord.

En artig bok som kan leses fra perm til perm, eller man kan skumme igjennom og ta for seg de temaene som ser interessante ut. Uansett kan jeg nesten garantere at du lærer noe nytt av den.

Så om du har et vitebegjær er dette en super og lettlest bok.Ypperlig for de som liker å være med på quiz eller spille "spørrespill".

Artiklene er korte og språket enkelt så denne pløyer en igjennom på null komma niks.

Anbefales både som underholdnings- og opplysningslitteratur.

- og forresten: vet du hvorfor Mc Donalds-burgeren ikke råtner??? les boken og få svaret :)
God fornøyelse!



Hege




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Skrive ut

Skrive ut på skolen

Jeg får stadig spørsmål om hvordan man skriver ut på skolen. På oppslagstavlen ved printeren i biblioteket henger det en plakat som heter Sk...