mandag 2. januar 2012

Godt nytt år!

Vi skriver 2012 på kalenderen og jeg ønsker dere alle et godt nytt år!

I romjulen var det nesten folketomt på skolen og jeg benyttet anledningen til å rydde litt her på Lille Alexandria.  Blant annet har jeg flyttet litteratur på tysk, fransk og spansk ned fra 2. etg, slik at disse bøkene nå står sammen med den engelske litteraturen, noe som for meg synes mer naturlig enn å "gjemme" dem oppe. Rett før jul fikk jeg endel nye eventyrbøker på fransk, blant annet The Simpsons, Snøhvit og Rødhette innkjøpt av Ann-Christin - og disse er verdt å ta en kikk på:)
franske nyheter



Jeg har også ryddet litt i filmene og fått inn noen nye:

21
Denne har vi hatt i samlingen tidligere, men har forsvunnet. Filmen benyttes i undervisning og er derfor kjøpt inn i 3 nye eksemplarer.
les om filmen her







Hodejegerne
les om filmen her

Romanen som filmen er basert på finner du også i bibliotekets samling.





Jørgen + Anne = Sant
les om filmen her







Kong Curling
les om filmen her







Cornelis
les om filmen her

Lille Alexandria har også  boken Cornelis Wreeswijk: et bluesliv som er skrevet av Klas Gustafson. Denne finner du i musikkhyllen






Ettersom filmene benyttes i undervisning, er det kun anledning for elevene å låne dem i en dag av gangen. Filmer som er lånt på biblioteket skal altså leveres tilbake påfølgende dag om morgenen. Det vil selvsagt være mulig å låne filmer over helgen også. Jeg er litt strengere ved lån av filmer enn ved bokutlån, og krever elevkort når dere skal låne DVD. Vårt utvalg av film finner du ved å søke i fritekst etter "dvd" i Websøk

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Skrive ut

Skrive ut på skolen

Jeg får stadig spørsmål om hvordan man skriver ut på skolen. På oppslagstavlen ved printeren i biblioteket henger det en plakat som heter Sk...