mandag 25. juni 2012

Sommerferie

Etter en hektisk periode med eksamener for elever og lærere har de omsider fått sommerferie. Skolen er veldig stille nå - kun administrasjonen og vaskepersonell som jobber om dagen, og det er egentlig litt deilig, for da får man gjort endel av det arbeidet som har hopet seg opp i løpet av våren.

For min del er det i første omgang restene etter skolebokinnleveringen som opptar det meste av tiden i disse dagene. Det er en god del bøker som skal telles og fikses på - og fremdeles kommer det noen etternølere som har "glemt" å levere bøkene sine. Deretter står bestilling av nye bøker på programmet - så jeg har litt å henge fingrene i selv om det er folketomt rundt meg.
Skolebøkene er stablet i gamle gymsal



Jeg skal innrømme at jeg akkurat nå setter pris på den roen som har senket seg over Rosenvilde, for det har vært ganske hektisk å ta imot skolebøker fra over 700 elever. Men det gikk da forholdsvis smertefritt takket være mine tre hjelpere Kristine, Petter og Randi. Uten deres hjelp ville jeg nok ha vært totalt utslitt....:) 

Her er det nok av bøker som skal telles opp...puh!
Utover sommeren skal jeg få fikset litt på bibliotekinnredningen samt få tatt en skikkelig opprydding i samlingen, slik at biblioteket skal bli ryddig og lekkert til skolestart. Litt nye bøker kommer også, så det er bare å følge med på bloggen eller i Websøk.

Husk at det er mulig å låne bøker selv om det er ferie. Jeg skal ha litt ferie selv også, men  selvbetjeningsmaskinen vil være påslått, så om du husker å ta med kortet ditt har du tilgang til mye god sommerlektyre:)

Jeg ønsker dere alle en god sommerferie!

Hege


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Skrive ut

Skrive ut på skolen

Jeg får stadig spørsmål om hvordan man skriver ut på skolen. På oppslagstavlen ved printeren i biblioteket henger det en plakat som heter Sk...