onsdag 9. oktober 2013

"PUPP TIL FOLKET"

Kreft ga meg kraft: mitt år med brystkreft av Lise Askvik er en veldig personlig bok om hvordan den kjente P4 journalisten opplevde å få diagnosen brystkreft og hvordan hun taklet året med fjerning av bryst, cellegift og strålebehandling. Likevel handler boken først og fremst om et brennenede engasjement og  en beundringsverdig drivkraft for å få politikerne til å bevilge midler til at pasienter som har fjernet brystet som følge av kreft skal få rekonstruert nye innen rimelig tid. Et arbeid som startetmed Facebook-siden PUPP TIL FOLKET som hun opprettet sammen sin kollega og riksmegge Astrid Gunnestad.

Til tross for et alvorlig tema er dette en bok med mye snert og humor. Askvik forteller levende om sitt forhold til familie, venner, kollegaer, helsepersonell og politikere. Her får vi servert alt fra kvalme, oppkast og håravfall  til parykkparty og løspuppkasting.


Kreft ga meg kraft er en bok jeg anbefaler på det sterkeste!




Hege










Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Skrive ut

Skrive ut på skolen

Jeg får stadig spørsmål om hvordan man skriver ut på skolen. På oppslagstavlen ved printeren i biblioteket henger det en plakat som heter Sk...