onsdag 7. januar 2015

Ny Mac i biblioteket

Hei og godt nytt år til dere alle! Jeg håper dere har hatt en fin juleferie og at dere er klare for å gjøre en skikkelig innsats på skolen igjen.

Som mange av dere sikkert har lagt merke til, så har vi fått en flott Mac i biblioteket. Dette er en lånemaskin som dere kan benytte så mye dere vil. For å komme på nett må dere logge inn med brukernavn og passord - en liten veiledning vil bli satt opp innen kort tid. Husk at det dere arbeider med på lånemaskinen automatisk blir slettet ved utlogging. Vil dere ta vare på arbeidet må dere ha med minnepinne, lagre i "sky" eller annen online-konto eller skrive ut.  Det er Morten og Martin på IKT som er ansvarlige for maskinen, men jeg hjelper dere gjerne jeg også.

Ellers begynner vi med Quiz igjen fredag 16. januar og fortsetter annenhver fredag etter dette.
For dere som liker konkurranser, så kan jeg fortelle at det vil bli Påskeegg å vinne til påskeferien. For å være med i trekningen skal dere skrive en bokanmeldelse av en av bibliotekets bøker - så nå er det bare å sette i gang å lese !



Hege




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Skrive ut

Skrive ut på skolen

Jeg får stadig spørsmål om hvordan man skriver ut på skolen. På oppslagstavlen ved printeren i biblioteket henger det en plakat som heter Sk...