torsdag 17. september 2015

Runde to i torsdagsquizen og bokanbefaling: Dødt løp av Kurt Aust

Jeg var veldig spent på hvordan dagens oppmøte til quizen ville bli ettersom de fleste førstisene er i Sandvika og ser Sirkus Cirkør som en del av den kulturelle skolesekken. Bekymringene mine viste seg å være grunnløse, for det ser ut til at dere er veldig mange som eeeeeeeeeeeeelsker  quiz :)


Fra quizrunde 1 der Daniels Angels vant Twisten

 
 Det var i hvert fall 17 lag som stilte i dag - 10 færre enn sist, og litt mindre konkurranse - men for all del dagens vinnere  Monkey Quizness   gjorde en kjempeinnsats. Gratulerer!

Neste quiz blir torsdag etter høstferien, og da er nok førsteklassingene på plass igjen. Daniel og jeg ønsker alle velkommen!


Og når jeg nevner høstferien, så er det sikkert noen som ønsker noe å lese på.
Jeg har mye nytt lesestoff, blant annet dramatiske, historiske, biografiske, tegneserie-, kriminal- og spenningsromaner - så det er bare å komme og låne! Både Kristin og jeg kan hjelpe tilmed å finne spennende lesestoff til dere.

Dagens anbefaling fra meg er en kriminalroman som skiller seg litt fra mengden:

Dødt løp  Av Kurt Aust

Dette er en thriller som handler om sykkelrittet Tour de France, der hovedpersonen Erik debuterer som hjelperytter for  laget Team Bank White.

Han er overrasket over å bli tilbudt plassen på laget. Erik er nemlig tidligere drapsdømt og har sittet inne en tid, og sykkeltreningen har ikke vært helt optimal. Likevel stiller han og gjør selvsagt sitt ypperste for å prestere maksimalt.

Men - det er selvsagt et men: det er mange ulike aktører både innenfor og omkring de ulike sykkelteamene som deltar i konkurransen - og ikke alle har like ærlige hensikter. Flere av disse aktørene er bokstavelig talt villige til å  trå over lik for å oppnå sine mål.

Politiet har fått nyss om at det foregår et spill, og de tvinger Erik til å hjelpe dem med å finne ut hvem som trekker i trådene. Så med fare for å bli oppdaget som tyster må han gjøre sitt ytterste for  å prestere i sykkelrittet, og  i tillegg spionere både på lagkameratene og konkurrentene sine - et spill som i verste fall kan koste ham livet.

En absolutt fengende og nervepirrende bok, der korrupsjon, løpsfiksing, skader og død er representert. Les den!

Hege

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Skrive ut

Skrive ut på skolen

Jeg får stadig spørsmål om hvordan man skriver ut på skolen. På oppslagstavlen ved printeren i biblioteket henger det en plakat som heter Sk...