torsdag 11. desember 2014

Julestemning i biblioteket

Hei !

Nå er det bare en knapp uke igjen til juleferien, og litt julestemning håper jeg at dere har fått med juletreet i glassgata, servering av klementiner og pepperkaker og selvsagt også bibliotekets julekalender.

Her på Lille-Alexandria har jeg et ganske godt utvalg av julebøker. Både med julefortellinger, hobbybøker og kokebøker. Lån gjerne med dere hjem og arranger et juleverksted sammen med venner og familie.  Det er både sosialt  og moro. Ta en kikk i noen av bøkene jeg har stilt ut og finn inspirasjon til å lage julegaver, julepynt eller julekaker.
Julestemning i biblioteket
Selv starter jeg alltid juleverkstedet hjemme med risgrøt og mandelgave. Det er også gøy å arrangere testsmaking av julebrus (eller juleøl for de som er over 18) der alle gjestene kjøper hver sin type brus og dere sammen kommer frem til hvilken som er best. Kom gjerne og ta en prat for flere ideer!




Hege





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Skrive ut

Skrive ut på skolen

Jeg får stadig spørsmål om hvordan man skriver ut på skolen. På oppslagstavlen ved printeren i biblioteket henger det en plakat som heter Sk...