onsdag 6. september 2017

Tre uker inn i skoleåret begynne jeg å få hodet litt over vannet...og i dag starter QUIZEN!

Intensjonen min har vært å prøve å skrive litt her i hvert fall hver uke, men innimellom har jeg så mye å gjøre at jeg ikke rekker det. Nå vil jeg  i alle fall ønske både nye og gamle elever velkommen til biblioteket og alt det jeg har å by på her. I starten av skoleåret er det jo mest utlån av skolebøker og opplæring i hvordan printerne fungerer som er i fokus, men utover året ønsker jeg å gjøre biblioteket til et samlings- og møtested der vi kan ha ulike aktiviteter som lekselesing, boksøk, quiz, klassebesøk, informasjonssøking og mye annet. Jeg er behjelpelig med det meste; hvordan dere finner informasjonen dere trenger til skoleoppgaver både i trykket og digital form, med bokanbefalinger, ideer til fordypningsemne, hvordan man henviser/referer til kilder og mye mer. Bare kom og spør!

Biblioteket abonnerer også på ukeblader/magasiner og er et ypperlig sted å komme til om man trenger litt ro og adspredelse i pausene. Spill er det også her, blant annet Scrabble, Settlers, Geni og Sjakk. Disse kan  brukes her i biblioteket eller lånes med hjem.

Et stort utvalg av bøker, filmer og lydbøker har jeg også - og om dere savner noe så er det lov å komme med ønsker: det blir jeg veldig glad for :)
Lurer dere på hva som finnes i samlingen min så kan dere søke i websøk fra egen pc/tlf/brett.

Selv har jeg lest en god del i sommer og skal prøve å få tid til å skrive litt om bøkene jeg har vært igjennom. Om noen av dere har lest noe dere vil dele eller så legger jeg gjerne ut det også.

Til sist i dag vil jeg minne om at det er sesongåpning av Quizen kl. 12.05 og jeg håper virkelig at mange av dere kommer!


Velkommen til et nytt og innholdsrikt biblioteksår

Hege

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Skrive ut

Skrive ut på skolen

Jeg får stadig spørsmål om hvordan man skriver ut på skolen. På oppslagstavlen ved printeren i biblioteket henger det en plakat som heter Sk...