mandag 13. mai 2013

De Urørlige

Hei hei og god mandag!

Jeg regner med at dere er uthvilt etter langhelgen...heldiggriser! Jeg jobbet på fredag, en veldig rolig dag ettersom både lærere og elever var borte. Det positive med sånne dager er at jeg får ryddet opp og gjort endel ting som har hopet seg opp. Denne fredagen fikk jeg også en ny film; De Urørlige, og ettersom ingen var her for å låne den, så lånte jeg den selv.

Filmen, som er basert på en historie fra virkeligheten,  handler om Philippe, en mangemillionær som er lammet fra halsen og ned etter en paragliderulykke. Han er avhengig av hjelp og skal ansette en ny pleieassistent. Blant de mange søkerne til stillingen er Driss som  egentlig ikke vil ha jobben, men som søker fordi han må dokumentere at han er aktivt arbeidssøkende for å beholde trygdepengene. Paradoksalt nok faller Philippe for denne likefrem og frittalende mannen og bestemmer seg for å ansette ham i prøvetid. Dette blir starten på et vennskap mellom to svært ulike menn basert på ærlighet, humor og empati. Dette er en film fylt av humor og glede selv om det også er mye alvor i bunnen. En film om å ta sjanser og om å bryte med fordommer. Denne filmen gikk rett i hjerterota på meg, og jeg anbefaler den på det varmeste!!

Her kan du se om filmen er ledig.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Skrive ut

Skrive ut på skolen

Jeg får stadig spørsmål om hvordan man skriver ut på skolen. På oppslagstavlen ved printeren i biblioteket henger det en plakat som heter Sk...